Autor analizuje wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w przedsiębiorstwach Unii Europejskiej, dotyczącego wydatków na innowacje w latach 2006–2008. Analizę przeprowadzono w przekroju państw członkowskich UE, jak również według kategorii przedsiębiorstw. Zakup maszyn nowych lub znacząco ulepszonych, sprzętu i oprogramowania stanowił najbardziej popularną formę inwestycji innowacyjnych w przypadku badanych firm w badanym okresie. Zakup krajowych i zagranicznych patentów oraz wynalazków i know-how był znacznie rzadszy. Działalność B&R jako ważne źródło wiedzy była wykorzystywana na stosunkowo niższym poziomie.
innowacyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność przedsiębiorstwa, zarządzanie przedsiębiorstwem, badania ankietowe, statystyka międzynarodowa
Baruk J. (2008), Zarządzanie rozwojem nowego produktu, „Marketing i Rynek”, nr 6
Gadomski R. (2004), Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa, „Problemy Zarządzania”, nr 1
Innobarometer 2009. Analytical Report, Flash Eurobarometer, No. 267, The Gallup Organization, European Commission, May 2009
Prahalad C. K., Hamel G. (1994), Strategy as a field of study: why search for a new paradigm?, „Strategic Management Journal”, vol. 15
Stankiewicz M. (2001), Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na progu XXI wieku, [w:] Przedsiębiorstwo na przełomie wieków, red. B. Godziszewski, M. Haffer, M. Stankiewicz, UMK, Toruń