Jerzy Baruk
ARTYKUŁ

(Polski) PDF

STRESZCZENIE

Autor analizuje wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w przedsiębiorstwach Unii Europejskiej, dotyczącego wydatków na innowacje w latach 2006–2008. Analizę przeprowadzono w przekroju państw członkowskich UE, jak również według kategorii przedsiębiorstw. Zakup maszyn nowych lub znacząco ulepszonych, sprzętu i oprogramowania stanowił najbardziej popularną formę inwestycji innowacyjnych w przypadku badanych firm w badanym okresie. Zakup krajowych i zagranicznych patentów oraz wynalazków i know-how był znacznie rzadszy. Działalność B&R jako ważne źródło wiedzy była wykorzystywana na stosunkowo niższym poziomie.

SŁOWA KLUCZOWE

innowacyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność przedsiębiorstwa, zarządzanie przedsiębiorstwem, badania ankietowe, statystyka międzynarodowa

BIBLIOGRAFIA

Baruk J. (2008), Zarządzanie rozwojem nowego produktu, „Marketing i Rynek”, nr 6

Gadomski R. (2004), Innowacje a konkurencyjność przedsiębiorstwa, „Problemy Zarządzania”, nr 1

Innobarometer 2009. Analytical Report, Flash Eurobarometer, No. 267, The Gallup Organization, European Commission, May 2009

Prahalad C. K., Hamel G. (1994), Strategy as a field of study: why search for a new paradigm?, „Strategic Management Journal”, vol. 15

Stankiewicz M. (2001), Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na progu XXI wieku, [w:] Przedsiębiorstwo na przełomie wieków, red. B. Godziszewski, M. Haffer, M. Stankiewicz, UMK, Toruń

Do góry
© 2019-2022 Copyright by Główny Urząd Statystyczny, pewne prawa zastrzeżone. Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 (CC BY-SA 4.0) Creative Commons — Attribution-ShareAlike 4.0 International — CC BY-SA 4.0